Capital F thinggy!

WELCOME!
don't cry girl
Tuesday, February 19 13:43 2 Komen

assalamualaikum

hye korang okayy?, aku okayyy jee so aku tengah bosan giler tahap cipan nii so aku nak bebel lahhh kan, boleh kan? tak boleh ! haishhh suka hati akuu la  :), .. okayy i gonna to talk about my pendapat laa. ada la soalan member aku tanya apa perasaan aku bila tengok perempuan menangis disebabkan lelaki? apa perasaan aku bila tengok kawan-kawan aku sendiri menangis kene main ke, lelaki tu curang dengan diorang ke mende semua tuu so apa perasaan aku? so ni aku nak jawab ni

so perasaaan aku bila tengok orang-orang yang ditipu,perempuan-perempuan yang ditipu oleh lelaki, dipergunakan oleh lelaki.. haishh yela kan perempuan tu dah sayang dah kat mamat tu.. ahhh kononnya he's the one and mamat tu curang semua. perasaan aku tentang semua tu SERIOUSLY AKU SEDIH HOI! memang korang tak nampak muka sedih aku tapi serius aku sedih lagi2 tengok kawan kita or family kita. haaa ! tu mmg lagi sedih laaa kan.

and to me aku ada la pengalaman dua kali tapi seriously dah serikk okayyy so aku boleh paham la sikit-sikit perasaan sedih tuuu. of course lahh sedih, KALAU TAK SEDIH TAK NANGIS DOEEE ! hahaha. and to me hmm entah lahh sampai bila lah perempuan kena tolerate dengan benda ni. i means macamm okayy la pretend la aku kaple dengan seorang mamat ni, and mamat ni buat hal and memang aku cinta mati la kat mamat tu and dia memang dah bnyak kali buat hal. bnyak kali buat aku menangis and all he can say it's sorry.okay dia daetng balik cakap minta maaf la janji tak buat lagi. and kau terima semua tu and dia janji tak buat lagi la hape laaa kan. tapi tak tahu laaa kalau aku bagi aku laa bagi peluang kat seseorang tu hanya 3 kali ataupun pun sekali laa. tapi kalau dah sekali tu kau dah kene kaw-kaw better kau cakp kat mamat tu pi mampuihhh atau dengan bahasa sopan nya just walk away laaa :p

aku tahu memang korang sayang giler kat mamat tu but kau jugak nangis, kau tengok ae. bila kau menangis, kau sedih2. mamat tu happy je, i means kalau mamat tu tipu kau. dia happy dengan orang lain, dia curang dengan kau. kau nangis tapi at the same times dia tengah hepi. kau tak rasa ke yang kau patut be strong and takpe2 karma akan datang.setiap benda yang kita buat mesti ada balasannya so kau kene pikir okayy "takpe kau buat aku macam ni. aku boeleh hidup laa tanpa kauuu". korang kene buktikan kat mamat2 tu macam tu. sebab to me some lelaki laa takde la semua akn cakap macam ni kat diri diorang. "aku buat salahh alaa rilekk la, aku buat salah sikit je, nanti pujuk sikit okayy la tu. alaa sodok sikit dengan duit ke, ataupun bagi teddy bear ke apa ke. alaaa dia akan okayy balik". so rilekkk laaa.. so kita perempuan kena tukar bnda tu. we have to change that because we are strong than them. kita sebenarnya kuat tapi tak tunjuk sebab mungkin perempuan mudah sangat menangis tapi stilll lagi dalam tangisan kita tu ada kekuatan yang sebenarnya kita lebih kuat dari diorang okayyy? :) and ingat ni they can do whatever to us, kita hilang orang yang kita sayang  tapi ingat satu la, kekuatan kita adalah family kita or your bestfriends laa tapi first mesti la family kann.

so haa ! tu je la aku nak bebel sebenarnya. aku sedih doe tengok kawan aku menangis sebab lelaki yang tak reti nak hargai diorang so aku macam nak cakap pun sure taknak dengar punya so aku aku bebel kat sini je la :p. kita perempuan lagi terror, lagi gaagggaahhh llaa , lagi kuat dari apa yang kita sangka. orang selalu cakp perempuan lemah ! perempuan lemah ! helooo perempuan lemah, opened up your eyes guyyys, we are more than what u think we are. jangan bodohkan diri like seriously jangan bodohkan diri kita ni. kita sebagai perempuan jangan tutup mata kita dan biarkan orang buat apa je kat kita and kita diam, JANGAN !. kau nak diam okayy boleh la, kau nak pendam ke hape tapi kau punya pendam tu kau walk away, kau jangan stay dengan lelaki tu and kau still suka dia lagi. haa! paham tak ?

ha ! u know tak at the same times we cry to much, bila kita nangis terlalu banyak. at one point tu kita akan sedar. arghh sebenarnya tak guna aku menangis sebab kau kan, tak guna sebenarnya! sebab aku menangis kau tengah bahagia . baik aku bahagia, lebih bahagia dari kau. so now u cry for me. haaa kan ! okay memang la ada guys yang korang boleh trust. yurpp memang adaa lelaki yang baik, yang betul2 tapi once kau dah terkene, i means bukan nak cakap kau cari lelaki lain ke hapee tapi move on laaa. dan bila kau dah move on tu carilahh yang sebenar-benarnya okayy? jangan lah korang kaple sebab korang nak main-main so janganlahhh. seeloknya-eloknya kaple tu biarlah berkekalan sampai bila-bila kann. so aku dah penat menulis pasal women power so aku nak cakap I'M PROUD TO BE A LADYYY ^^


haa cantik kann wanita *mr.google* :)

bye, assalaumalaikum

Owner



Assalamualaikum felass.
I'm Shahira from Malaysia.
People often called me, SHIERA.
I live in a fancy city called Taiping at Perak. Please be nice here :)

Enjoy reading my cute blog

You may leave your footprints here



♦ No harsh words, please ;)


Credits

The Skin By : Mrs Af
Basecode : Pieqah
Edited : BY ME

All rights reserved ® Shiera 2012.